مجله خبري اپ ناز
هفت ابان چه روزی است | 7 ابان زادروز کوروش کبیر

هفت ابان چه روزی است | 7 ابان زادروز کوروش کبیر

مجله خبری اپ ناز » برای این پست اطلاعاتی درباره 7 هفت ابان زادروز کوروش کبیر چه روزی است در بخش مناسبت های امروز برای همراهان گرامی آماده کرده ایم ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

هفت ابان چه روزی است 



کوروش بزرگ یکی از بزرگترین پادشاهان امپراتوری هخامنشی است که حدود 550 قبل از میلاد زندگی می کردن. بعضی از  سخنان کوروش کبیر هنوز در بین مردم رواج دارد.

گروه‌های مختلفی از مردم ایران روز هفت ابان مصادف با ۲۹ اکتبر میلادی را  زادروز کوروش کبیر می دانند و خواهان ثبت اینروز در تقویم به نام روز کورش کبیر هستند.

بعضی از مورخان اعتقاد دارند که هفت ابان تاریخ ورود کورش کبیر به بابل است به هر حال روز کورش کبیر در تقویم یک روز غیررسمی می باشد.در زادروز کوروش کبیر علاقه‌مندان به کوروش و تاریخ و تمدن ایران‌ زمین برای گرامی داشت فرهنگ و تمدن ایرانی به پاسارگاد، مقبره کوروش می‌روند و گردهم جمع می‌شوند تا یاد و نام کوروش را گرامی بدارند.

هفت ابان چه روزی است | 7 ابان زادروز کوروش کبیر

کوروش کبیر یا ذوالقرنین در قرآن

اولین فرد از اسلام‌شناسان و مفسران و تاریخ‌دانان جهان اسلام که با قاطعیت ذوالقرنین را با شخصیت تاریخی کوروش تطبیق داد ابوالکلام آزاد، متفکر هندوستانی در کتاب «ذوالقرنین یا کوروش کبیر» بود. بعد از او شماری از مفسرین معاصر مانند مودودی، علامه طباطبایی صاحب المیزان و مکارم شیرازی و سلطان حسین و نورعلی تابنده گنابادی حکایت از آن دارد که مشخصاتی که از این فرد در قرآن و تاریخ‌ها و داستان‌ها آمده‌ است با منش تاریخی کوروش بزرگ هم‌سویی دارد.

خلاصه زندگینامه کوروش کبیر

کوروش دوم که به کوروش بزرگ و کوروش کبیر مشهور است، بنیان‌گذار و نخستین شاه شاهنشاهی هخامنشی بود که در بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد. کوروش در استوانهٔ خود که در بابل کشف شده، خودش را «فرزند کمبوجیه، شاه بزرگ انشان، نوادهٔ کوروش، شاه بزرگ انشان، نوادهٔ چیش‌پیش، شاه بزرگ انشان، از خانواده‌ای که همیشه پادشاه بوده‌است» معرفی می‌کند.

هفت ابان چه روزی است | 7 ابان زادروز کوروش کبیر

يکشنبه بیست و سوم 7 1396
(0) نظر
برچسب ها :
X